P. Hobizal jen upravil a seřadil dopisy řádové sestry, která v Brazílii pomáhá spoluzakládat místní řeholní komunitu a starat se o místní chudé.
Předkládám obrazy z řeholního života. na první pohled se také zdá, že se jenom tohoto života týkají, ale ve skutečnosti se všechny tyto ctnosti i nectnosti týkají každého člověka a každý člověk se v nich také může poznat. Není třeba mnoho slov. Marie Pia sama ve svých listech vysvětlí, oč jí šlo a také závěrečný list Marie Dorymedony dokreslí to, co by bylo třeba ještě vysvětlit. Jenom si uvědomme, že v těchto sedmdesáti listech se píše o nectnostech i ctnostech, které obyčejně stojí v protipólu. Je tu tedy řeč o závislosti, ale i o přejícnosti. O pyšnosti i pokornosti, o hněvivosti i tichosti. Je tu všímavost, splašenost, mrzutost, nespokojenost, lhostejnost, přemrštěnost, laxnost i skrupuloznost, nešetrnost, prudkost, tvrdohlavost i bázlivost, žárlivost, hrubost a mluvnost. Figuruje tu ctižádostivost, marnivost, chamtivost, uštěpačnost i tvrdost. Je tu popsána netaktnost, ale i vrtkavost s těkavostí, chlubivost, nestřídmost, zvědavost, vzdorovitost s umíněností. Představuje se tu lenost, neposednost, nevděčnost, hrdost, licoměrnost a škodolibost. Je tu lživost, lehkomyslnost, neposlušnost, vlažnost a nesvědomitost. Máme tu před očima nestálost, nesvornost i zlomyslnost, dále falešnost, urážlivost, nevlídnost až bručivost a také unáhlenost s ukvapeností. A pak marnotratnost, podezřívavost, liknavost, drsnost, nevědomost a nerozhodnost s váhavostí. Vypravuje se tu o nesnášenlivosti, nespravedlnosti, podrážděnosti, pošetilosti, úzkoprsosti, povýšenosti a lakomosti. Konečně i vychytralost tu má místo, jako i netrpělivost, reptavost, hašteřivost, přísnost, prchlivost a pověrčivost.
Brožovaná, 182 stran, vydáno 1995